top of page

Magedans under graviditeten

Jeg både opptrådte og instruerte jevnlig fra og med de første uke

ne av graviditeten. Det var vært spennende å følge kroppens utvikling og respons på disse bevegelsene som jeg er så glad i. Erfaringen min viser at å danse er det som virker best mot stivhet, smerter og tidlige bekkenløsningsymptomer. Hos meg kom dette rundt uke 14, etter et par ukers inaktivitet på grunn en travel hverdag i en annen undervisningsjobb. Å stå, sitte eller gå for lenge av gangen gjorde at jeg ble sår og øm i hoftene. Å danse motvirker dette ubehaget og holder bevegelighet og avspenning ved like. Holdningen fra dansen gjorde også at jeg opplevede større bevegelighet i ryggrad og brystkasse enn forventet, og at jeg ikke følte på noen "plassmangel". Dette tror jeg jeg kan takke dansen for. D

et går ann å opprettholde muligheten til, og ikke minst gleden og nytelsen ved bevegelse underveis i svangerskapet. Det viktigste er å kjenne etter i egen kropp, noen ganger har man mer energi og større bevegelighet enn andre, noen ganger mindre. Så lenge dansen gir glede, energi og velbehag er det bare å danse; på stua, ved tannpussen, på en scene eller hvor det nå måtte være.

Kroppen byr på større bevegelsesfrihet enn man tror!


Featured Posts
Recent Posts
Archive
Search By Tags
No tags yet.
Follow Us
  • Facebook Basic Square
  • Twitter Basic Square
  • Google+ Basic Square

© 2013 by aurora orientalsk dans

bottom of page